Sådan bliver du partner
Det er faktisk ret nemt at skifte cloud distributør. Vi klarer det meste for dig – og hjælper med alt andet.
Det er faktisk ret nemt at skifte cloud distributør. Vi klarer det meste for dig – og hjælper med alt andet.
Nej, det koster ikke noget – hverken at blive partner eller at være partner. Ingen opstartsomkostninger. Ingen abonnement. Og heller ingen mystiske gebyrer. Hos os betaler du kun for de cloud services, du sælger til dine kunder.
Du får en masse fordele ved at have os som din distributør. Vi hjælper dig med licensrådgivning, incentives, salgs- og marketingmaterialer, kampagnestøtte, support og meget andet. Alt sammen er uden omkostninger for dig, når du bruger Cloud Factory som din distributør.
Vi tjekker altid, om det kan betale sig for dig at blive en del af Microsofts Partner Program. Det kommer nemlig an på flere ting. Fx hvor meget du omsætter for og hvilke kompetenceområder og certificeringer, du har. Få vores hjælp til at vælge det, der bedst kan betale sig for dig.
Ingen binding
Partner Portal
Vores Onboarding Team gør det meste af arbejdet med at flytte dine kunders licenser. Det eneste, du skal gøre, er at godkende dine kunder med linket, der bliver sendt fra Microsofts Partner Center. Godkendelsen tager 30-60 sekunder pr. kunde (lidt trivielt arbejde, men nemt klaret).
Nej, dine kunder vil ikke mærke noget til skiftet. Alle licenser flyder bare over til os fra din nuværende distributør. Microsoft-licenserne er de samme – og virker ligesom altid – så der er nul nedetid i processen.
Det koster ikke noget at flytte dine licenser. Og du betaler heller ikke ”dobbelt” den dag, vi flytter dine licenser. Vi stiller heller ikke krav til, hvor mange licenser, I har. Hos os betaler du kun for de licenser, du sælger.
Vi tjekker først, om du er Indirect Reseller hos Microsoft. Hvis ikke, får du hjælp til at blive det.
Vi tjekker også, om det er en fordel for dig at blive en del af Microsofts Partner Program. Der kan tit gemme sig flere muligheder.
Nu skal du godkende os som distributør (Indirect Provider) i Microsofts Partner Center.
Og derefter godkendes alle dine kunder med ”reseller relationship”. Det tager kun 30-60 sekunder pr. kunde.
Vores Onboarding Team hjælper med at flytte alle Microsoft-licenser fra din nuværende distributør.
Vi hjælper også med at overføre Azure-plan eller subscriptions – både fra en distributør eller kreditkort.
Ja, du kan flytte alle dine Microsoft-licenser over til os. Fx Office 365, Dynamics, Power BI og Azure. Vi sørger for at dine licenser udløber hos din nuværende distributør og fjerner auto-renew, så du undgår at betale dobbelt. Under flytningen rydder vi også op i uudnyttede licenser, når vi importerer dem ind i vores portal.
Ja, vi er også distributør for Acronis, Dropbox, Dropbox Sign og ESET. Hvis du allerede er reseller for én af disse cloud services, kan du fremover få mange fordele, hvis du flytter licenserne over til os. Blandt andet vores kommercielle sparring, kampagnestøtte, og tekniske support.
Vi kan hjælpe med at flytte dit Azure fra kreditkort til Microsoft CSP. Det betyder bedre priser for dig, incentives, nemmere provisionering (via vores Partner Portal), samt support og hjælp fra os. Du undgår også, at Azure servicen pludselig lukker ned, hvis et kreditkort fejler eller udløber (det er set før!).
Vores Onboarding Team hjælper dig godt i gang – og sikkert i mål.
Du får tilknyttet en fast kontaktperson fra vores Onboarding Team, som sørger for at hjælpe dig hele vejen rundt. Din kontakt giver dig overblik over, hvor du er i processen, samt hvad næste skridt bliver.
Vores Onboarding Team arbejder ud fra en fast proces for at flytte dine licenser korrekt og uden problemer. Inden vi starter, aftaler vi alle detaljer sammen, så migreringen sker på det bedst mulige tidspunkt for dig.
Ja. Vi sender csv- og xml-filer til dig med alle nødvendige oplysninger til at fakturere dine kunder korrekt. Filerne er kompatible med de fleste ERP-systemer, herunder e-conomic og Dynamics 365 Business Central.
Du styrer selv priser og avance for hver kunde via vores Partner Portal. Ud fra dine priser leverer vi det nødvendige datasæt, så du har alle de nødvendige oplysninger til at fakturere kunderne korrekt, hurtigt og nemt.
Alle fakturadata får du via vores Partner Portal, som gør det supernemt at lave fakturaer. De fleste partnere oplever, at de sparer meget tid og besvær på fakturering sammenlignet med tidligere.
Generelle spørgsmål og henvendelser til vores support foregår kl. 08-16 i hverdagene. Hvis du oplever større fejl eller nedbrud, kan du naturligvis få fat på os 24/7 hele året. Vi tager altid telefonen – og det går stærkt. Ventetiden til vores support er kun 13 sekunder i gennemsnit.
Det foregår helt klassisk – vores support hjælper dig på mail og telefon. Og der er kun ét nummer og én mail, du nogensinde får brug for. Hvis du kontakter support, opretter vi automatisk en sag, så du nemt kan følge med i fremdriften.
Når en supportsag afsluttes, beder vi partnere om at vurdere den hjælp, de har fået. Målt over det seneste år har vores support fået en samlet vurdering på 4,7 på en skala fra 1-5. Vi kan sige meget, men netop den høje tilfredshed fortæller alt om, hvad du kan forvente af vores support.