Itino

We’ve got their back!

Vi har talt med Carsten Dahl, som er indehaver og it-konsulent hos Itino.

Her kan du læse mere om udbyttet og årsagerne til at vælge Cloud Factory som distributør.

Hvilke ydelser sælger i?

Infrastructure as a Service, virtuelle servere, Microsoft CSP, Dropbox, og backupløsninger fra Acronis. Stort set alt, hvad Cloud Factory har på hylderne.

- Samarbejdet startede omkring Infrastructure as a Service, hvor vi sammen med Cloud Factory har et værditilbud, som bliver bedre og bedre, og hvor vi oplever stigende efterspørgsel.

 

Hvorfor vælger kunderne at migrere til Cloud Factory’s datacenter?

- Vi præsenterer normalt to priser: den ene pris er hvis kunden selv skal investere i servere og driftsomkostninger. Den anden pris er at flytte infrastrukturen til Cloud Factory’s datacenter. Her oplever vi, at 99 % af kunderne vælger serverne fra Cloud Factory.

- Selvom det ikke nødvendigvis er billigere at ligge i skyen, vil kunderne gerne have ro i maven over, at de ikke risikerer nedbrud, eller at harddiske skal skiftes. Det går også op for kunderne, hvor dyrt det ville være at købe sig til de samme services og performance, de kan få via Cloud Factory’s datacenter.

 

Vælger kunderne delvis eller fuld migrering af infrastrukturen?

- Vi oplever begge dele. Nogle kunder står overfor en total udskiftning af hardware, og her flytter de det hele i skyen, i stedet for at investere i nyt jern. Det er simpelthen for dyrt, hvis man vil købe sig til et redundant set up af servere og hardware.

- Andre kunder har fysiske servere i forvejen. Vi har fx en kunde, som skulle have en ny ERP-løsning. Løsningen kunne godt ligge på den gamle hardware, der stadig kører, men kunden ville have en 100 % driftssikker løsning. Så her blev det altså flyttet over på Cloud Factory’s infrastruktur. Når man har oplevet, hvor godt det fungerer, flytter kunderne ofte resten med, når næste udskiftning står for døren.

 

Hvad får du ud af Cloud Factory’s Partner Portal?

- I Partner Portalen kan vi – live – tilføje flere CPU’er og RAM i kundernes infrastruktur-løsninger. Og det er vel at mærke uden at skulle genstarte serveren, hvilket nok er det ypperste, man kan ønske sig. Det betyder, at vi slipper for at skulle planlægge arbejdet til fx aftenener eller weekender, og kan i stedet gøre det lige præcist, når behovet opstår for at tilpasse kundernes infrastruktur.

- Det er samtidigt blevet så nemt at håndtere Microsoft-licenser, at alle mand på kontoret kan gå ind og skrue op eller ned for kundernes licenser. Arbejdsgangen i portalen bliver løbende nemmere og nemmere, så vi sparer rigtig meget arbejdstid. Vi har også flere større kunder, som bestiller licenser via minelicenser.dk, så de kan gøre det i det øjeblik, hvor behovet opstår. 

Er det nemt at få hjælp og support?

- Vi er egentlig ret selvkørende. Men vi kan ret nemt få fat i bestemte medarbejdere i supporten, som kender vores virksomhed og de sager, vi arbejder på. Der kommer altid svar indenfor kort tid.

- Cloud Factory arbejder på samme måde som os. De er vokset gennem årene, men vi oplever stadig, at vi har det samme tætte forhold. Det har vi aldrig oplevet ved andre.

 

Har du eksempler?

- Vi havde et kæmpe projekt med en kunde, der skulle have flyttet 50 virtuelle servere. Vi sad adskillelige aftener, mig og en medarbejder hos Cloud Factory, og flyttede dem udenfor åbningstid, så kunden ikke mærkede noget som helst.

- Nogle ting kan vente. Men hvis vi akut fx skal have gendannet en server, er det ikke godt nok at skulle fortælle kunden, at de må vente til vi – eller vores leverandører – åbner dagen efter. Derfor er det bare lækkert, at vi altid kan få fat i Cloud Factory, hvis vi står i en kritisk situation.

 

Hvorfor valgte i Cloud Factory?

- Vi har nok været for små i de store distributørers øjne. Der var fx ingen fælles kampagner, og ingen kommerciel sparring. Det var også svært at få hjælp og ofte skulle vi kontakte udenlandske supportafdelinger.

- Hos Cloud Factory oplever vi til gengæld rådgivning og vilje til at hjælpe os med vores forretning via kampagner, salgsmaterialer, lokal support og meget andet. Vi oplever en sparring, som vi ikke har oplevet før.

 

Hvordan foregik migreringen fra jeres tidligere distributør?

- Da vi skiftede til Cloud Factory, fik vi også deres hjælp til hele migreringen fra vores tidligere distributør, så vi faktisk ikke skulle røre en finger.

Fakta

  • Itino har hjemmebane i Skive
  • Cirka 10 medarbejdere ved sidste optælling
  • Specialister i infrastruktur, it-sikkerhed, telefoni og Microsoft 365
  • Over 300 små og større virksomheder er kunder hos Itino

Vil du høre om jeres fordele som partner?

Kære it-partner. Få et friskt bud på dit set up. Hvem ved, om du kunne få det billigere, bedre, eller sjovere sammen med os?