Vi genskaber kundernes it-miljø i skyen, hvis katastrofen rammer
Vi er 100% tech og 100 % human. Derfor kan du altid få hjælp af vores support, døgnet rundt.
Ring på 5350 2020.
24/7 support
15 minutter
Så hurtigt kan dine kunder være tilbage i drift
2. time / 2 dage
Så ofte gemmer vi et snapshot af dine kunders data
30 dage
Så længe gemmer vi data på en sekundær lokation
99,98 % oppetid
Så høj oppetid er du garanteret i vores datacenter
Disaster Recovery er mere end backup
Bliver du eller dine kunder ramt af nedbrud, hackerangreb eller noget helt tredje, kan det blive nødvendigt at genskabe jeres teknologiske infrastruktur. Og her er en backup sjældent nok.
Vi tager fuld backup af alle data på datacentret én gang i døgnet. Data gemmer vi på en sekundær lokation i 30 dage, så vi altid har mulighed for at rulle en hel eller dele af kundernes platform tilbage.

Vores disaster recovery giver dig:
- Avanceret replikation af it-miljø
- Hurtigere genskabelse
- Evnen til øjeblikkeligt at køre VM’er off-site
- Højest mulige oppetid
- Sikker opbevaring i dansk datacenter

Hvad er backup?
Backup er kopier af virksomhedens data. Du kan få brug for en backup, hvis nogen sletter filer eller mails, eller ved fejl i systemer og software.
På den måde kan du genvinde data, hvis virksomheden bliver udsat for hændelser som fx cyberkriminalitet, menneskelige fejl, eller tekniske udfordringer.
Med en backup kan du genskabe filer; men ikke funktionalitet. Derfor er du ikke sikret imod større nedbrud på netværket, som stopper det meste arbejde, indtil fejlen er rettet.
Hvad er disaster recovery?
Du har brug for disaster recovery, hvis virksomheden bliver udsat for de værst tænkelige ting, fx it-nedbrud, naturkatastrofer eller ransomware-angreb.
Disaster recovery giver ikke bare adgang til en cloud-kopi af data, men også til applikationer og infrastruktur.
Dette foregår ofte ved at virksomheden skifter over på et redundant sæt virtuelle servere, indtil det primære datacenter og netværk er genetableret. På den måde kan virksomheden fortsætte arbejdet, selvom den normale infrastruktur er ude af drift.

Disaster recovery, RTO og RPO
I den ideelle verden bliver dine data og infrastruktur nemt og hurtigt genskabt. Men dette er den virkelige verden.
Selvom det er muligt at køre systemer med nonstop datareplikation og øjeblikkelig failover, er det et yderst ressourcekrævende setup, som kun de færreste kunder er villige til at betale for. Nogle applikationer kan tåle at være nede i dagevis uden konsekvenser, imens andre skaber øjeblikkeligt arbejdsstop, vrede kunder eller tabt omsætning.
Derfor er det nødvendigt at kigge på budget, ressourcer og prioritering af applikationer og data. Typisk opgøres dette i Recovery Time Objective (RTO) og Recovery Point Objective (RPO). Disse er relateret, men tjener også hvert sit formål.
... og hvad er RPO?
Recovery Point Objective (RPO) handler om, hvor meget data, virksomheden kan tåle at tabe før det skader virksomheden.
Her er spørgsmålet: hvor gammel er den seneste backup?
Cloud Factory har en standard RPO på 2 timer.
Det betyder, at vi tager et snapshot af dine kunders data hver 2. time.

Vi tester din backup
Vores Disaster Recovery as a Service sikrer, at din virksomheds daglige backup kan anvendes til genetablering af både enkelte filer og det samlede system.
E-bog om Infrastructure as a Service: Azure eller Cloud Factory?
Find ud af om globale Microsoft Azure eller lokale Cloud Factory er den rigtige IaaS-løsning for dig og dine kunder.

Hvad vil du gerne nu?
Cloud hosting
Læs mere om fordelene med cloud-hosting hos en dansk distributør.
Partnerfordele
Få 6 gode grunde til at blive partner hos og se hvad du kan få.
Microsoft CSP
Se muligheder for at sælge Microsofts cloud-løsninger fra vores platform.